Hoe TU Delft social media omarmt
Vandaag heb ik samen met Rob Speekenbrink een presentatie verzorgd op het Nationale E-learningcongres in Eindhoven. Door blessure aan mijn voet, heb ik mijn deel via Skype gedaan.
In de presentatie van Rob ging hij in op hoe de TU Delft strategisch bezig is om social media in te zetten. Hoewel dit nog vele uitproberen is, zien we hier wel de eerste resultaten:
- Twitter
Inmiddels heeft het account @tudelft al meer dan 3000 volgers en wordt er veel geplaatst door de meerdere M&C-medewerkers. Daarnaast worden alle berichten op Twitter gemonitord op berichten over de TU. Als er positieve en negatieve berichten worden geplaatst, wordt door opgereageerd.
Meer info hierover vind je op Rob zijn blog. - LinkedIn voor alumni
Er is een gesloten groep voor TU Delft alumni opgezet, waar inmiddels als zo'n 13.000 alumni lid van zijn. Iedereen die toegang wil wordt gecontroleerd, waardoor de universiteit up-to-date informatie heeft en we kunnen garanderen dat in de groep alleen echte alumni zitten. (Eigenlijk hoort Rob niet in deze groep ;-) ) - World of alumni
Door de linkedin-groep is de informatie in ons CRM veel meer bij de tijd en biedt deze allerlei leuk statistische informatie. Hiervoor is een aparte site gemaakt om deze data op een wereldkaart te tonen. Zie worldofalumni.tudelft.nl - Location-based
Door M&C zijn alle gebouwen op de campus aangemeld bij Foursquare (wanneer wordt Facebook Places gedaan?) en kan je zelfs als je 5x aanmeld bij een gebouw gratis het techniekmuseum van TU Delft in. - video
Op youtube worden veel video's geplaatst vanuit de TU Delft. Dat loopt uiteen van opnames van colleges en video's van studentenprojecten tot corporate video's. Daarnaast hebben wij ook een iTunesU-kanaal. - Facebook
Op Facebook zijn we net gestart en dit draait nog als experiment.
Hier de presentatie van Rob:
Hoe TU Delft social media omarmt
View more presentations from TU Delft
Na Rob zijn verhaal heb ik verteld wat we binnen het onderwijs doen qua Social media. Hieronder mijn presentatie:
No feedback yet
Form is loading...