Gradebook voor de connectie tussen PLE en universiteit
Op de OpenEducation conferentie was er een zeer interessante presentatie Jon Mott van Brigham Young University. In zijn presentatie gaat hij in waarom alle instellingen vasthouden aan centrale Course Management Systemen, zoals Blackboard, en niet meer kiezen voor Personal Learning Environments.
Hieronder het verschil tussen de twee:
CMS | vs. | PLE |
courses | -> | learners |
semesters | -> | open-ended |
institutions | -> | communities |
closed | -> | open |
integrated | -> | modular |
proprietary | -> | interoperable |
De belangrijkste reden hiervoor is dat instellingen vooral gebruik maken van het gradebook en dat past niet in een PLE. Michael Chasen noemt (onder aan het artikel) dit ook als een belangrijke feature die andere software niet levert.
Het belangrijkste volgens Jon Mott is dat we vooral bij de laatste drie verschillen meer naar de rechtkolom bewegen. Hij noemt dat a malleable learning network. De oplossing die hij presenteert, een loosely coupled gradebook, is zeker interessant. Al hoewel ik me afvraag of alle docenten en studenten dit voldoende zouden vinden.
Het is de moeite waard om zijn presentatie hieronder te bekijken:
No feedback yet
Form is loading...