End-User Experience monitoren
Vandaag was er bij ons iemand van Coradient op bezoek. Dit Amerikaanse bedrijf levert een systeem waarmee je web applicaties kan monitoren gezien vanuit de eindgebruiker. Interessant is dat je dit relatief eenvoudig kan inpluggen op je netwerk en je op de applicatie zelf niet weer apart iets moet installeren.
De vier belangrijkste zaken voor je business case:
- Incident analyse
Door deze tool kan een beheerder zelf zien als een gebruiker een foutmelding krijgt, of een langzame verbinding heeft. Je kan hiermee heel snel zien of andere gebruikers hier ook last van hebben en wat hun gemeenschappelijkheid is, zoals zelfde browsers, zelfde lokatie, zelfde server, etc. - Trend Analyse
Hiermee kan je bijhouden of de response voor gebruike in de afgelopen tijd is verslechterd en dus pro-actief op handelen, zoals een extra machine bijschakelen, beter tunen e.d. - End-User Experience
Het management wil vaak weten hoe de gebruiker nou een applicatie ervaart en of deze aan de verwachtingen (SLA?) voldoet. - Audit
Doordat je tot op detail alles monitort, kan je precies achterhalen wat een gebruiker heeft gedaan. Dus als een student beweert dat hij een opdracht heeft ingeleverd en in het grade center is niks te zien. Je kan dit nu controleren en de student de oren wassen ;-)
No feedback yet
Form is loading...