Innovate
In de nieuwe editie van Innovate, Journal of Online Education, staan een aantal interessante artikelen. De volledige artikelen zijn te lezen als je een gratis account hebt aangemaakt.
Future Learning Landscapes: Transforming Pedagogy through Social Software
Catherine McLoughlin en Mark J. W. Lee schrijven over Pedagogy 2.0 met het gebruik van Social Software. Ze geven hierbij aan dat er nog wel enkele 'challenges' zijn:
Catherine McLoughlin en Mark J. W. Lee schrijven over Pedagogy 2.0 met het gebruik van Social Software. Ze geven hierbij aan dat er nog wel enkele 'challenges' zijn:
- Not all student-generated content, even if creative or innovative, will be valid and reliable.
- digital and generational divide between students and educators
- Students want to mix content, in new creative ways. Such practices raise questions about originality versus academic integrity and give rise to concerns about copyright, ownership, and intellectual property.
- students lack the competencies necessary to navigate and use the overabundance of information available, including the skills required to locate quality sources and assess them for objectivity, reliability, and currency.
Ondanks de challenges is hun conclusie duidelijk:
We believe that the concept of Pedagogy 2.0, inspired and underpinned by the knowledge-creation metaphor of learning and the theory of connectivism, signals a movement away from a teacher-centric pedagogy to one emphasizing learner-directed activity and content creation
Worlds in Collision: Copyright, Technology, and Education
Stephen Marshall schrijft een interessant artikel over het conflict tussen Web2.0 en copyrighted artikelen. Of zoals zelf schrijft:
Stephen Marshall schrijft een interessant artikel over het conflict tussen Web2.0 en copyrighted artikelen. Of zoals zelf schrijft:
This article examines the conflict between the potential of Web 2.0 technologies, the commercial imperative to maximize the economic benefits afforded by control technologies and the real effects of intellectual property law for academia and educators. The challenge is ensuring that the legal and technological systems governing our behavior in the real and online worlds match our needs as students, teachers, and researchers.
Naast deze twee artikelen nog een aantal andere artikelen, o.a. artikel van Stephen Downes over Youtube.
No feedback yet
Form is loading...