Gaming
Sessie over gaming door Igor Mayer van de TU Delft.
De sceptici hebben altijd de volgende argumenten om vooral geen gaming toe te passen:
- het is speels en vrijblijvend - niet serieus.
- het is allemaal vrij uniform - geen maatwerk
- het is veel werk
- pas niet bij de cultuur van de organisatie en docenten
- tussen collegebanken en stage/werk
- tussen menselijk gedrag en systeem gedrag
- tussen authentiek en controleerbaar
- tussen authentiek en controleerbaar
- tussen spannend en veilig
- tussen kennis en vaardigheden
- Sim MV2
Dit is een spel waarin de bouw van de tweede maasvlakte wordt nagebootst tussen 2006 en 2036. Dit is ontwikkeld voor de Rotterdamse Haven om het voor beslissers meer inzichtelijk te maken wat de consequenties zijn van hun beslissingen. Het voordeel van zo'n spel is dat de tijd iets sneller kan voorlopen (30 jaar in een dag tijd). - Ventum Online
spel over projectmanagement van een offshore windmolenpark. Ik vond deze zelf wel interessant omdat ik dit spel heb gespeeld in een analoge versie. Er is nu een online versie en dat ziet er wel erg goed uit. - Sieberdam
Dit is een rollenspel over de herstructurering van een spoorwijk in een fictieve stad. Dit is oorsponkelijk gemaakt voor Rechten Online en daar wordt nu gekeken naar het breder inzetten van deze game.
No feedback yet
Form is loading...